Ielādējam saturu... Lūdzu uzgaidiet!

×

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes:
- Statistikas sīkdatnes (nepieciešamas, lai uzlabotu vietnes darbību un lietošanas pieredzi);
- Sociālo mediju sīkdatnes (nepieciešamas Facebook autorizācijai, video skatījumiem).

Jūs varat piekrist visām sīkdatnēm, noklikšķinot uz pogas “Piekrītu visām sīkdatnēm” vai veikt atsevišķu sīkdatņu izvēli, noklikšķinot uz pogas “Tikai analītiskajām sīkdatnēm” vai “Tikai sociālo mēdīju sīkdatnēm”.

Ja tīmekļa vietnes lietotājs noklikšķina uz pogas “Nepiekrītu”, tīmekļa vietnē saglabājas tikai nepieciešamās sīkdatnes, kuras ir nepieciešamas, lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un kuru izmantošanai nav nepieciešams iegūt lietotāja piekrišanu.

Lai uzzinātu vairāk par mūsu sīkdatņu politiku, lūdzam noklikšķināt uz pogas “Vairāk informācijas”.

Pēc straujā atkušņa speciālisti apseko asfaltēto ielu un grantēto ceļu stāvokli

2021-02-24

Apsekojot novada ielas un ceļus, Siguldas novada pašvaldības speciālisti konstatējuši, ka īpaši slapjā rudens, aukstās ziemas un straujas temperatūras svārstību dēļ šobrīd atsevišķos asfaltētos ielu posmos parādījušās plaisas asfaltseguma virskārtā. Pašvaldība veido prioritāro darbu sarakstu, lai uzsāktu bīstamāko asfaltbedrīšu remontdarbus.

Iepriekšējos gados prioritārā secībā mērķtiecīgi veikta vairāk nekā 20 ielu posmu sakārtošana, ik gadu investējot aptuveni 5 miljonus eiro. Ar jaunu seguma virskārtu atjaunoti sabrukušie asfaltsegumi tādās ielās kā Ata Kronvalda, Oskara Kalpaka, Peldu, Parka, Šveices, Pulkveža Brieža ielas posmos, kā arī Jaunatnes, Stacijas, Rūdolfa Blaumaņa ielās, ceļā uz Kalnabeitēm un citviet, kas ievērojami samazina ceļu posmus, kuros nepieciešams veikt asfaltbedrīšu remontdarbus. Tomēr ielās, kurās vēl nav veikta visa seguma atjaunošana, šopavasar tiks turpināti remontdarbi ar aukstā asfaltbetona tehnoloģiju, kas ir īslaicīgs risinājums drošības uzlabošanai pavasarī. Iestājoties labvēlīgiem un sausiem laikapstākļiem, ielās, kurās šajā gadā nav plānoti visas virskārtas atjaunošanas darbi, norisināsies asfaltseguma bedrīšu remontdarbi ar noturīgāku tehnoloģiju – karstā asfaltbetona vai bitumena emulsijas un sīkšķembu metodi. 

Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs apkopojis datus, ka rudens Latvijā bijis otrs slapjākais, kopš tiek veikti meteoroloģiskie novērojumi. Kopš gada sākuma lielākais nokrišņu daudzums ir bijis tieši Siguldā. Tāpat arī ziema Siguldā ir bijusi auksta un sniegiem bagāta – tika konstatēta sniega sega turpat 30 centimetru biezumā, savukārt zemes sasalums – līdz pat 80 centimetriem.

Lai gan ziema bijusi skaista sniega baudīšanai, ceļu stāvoklim kopumā tas nav nācis par labu. Šajā ziemā ielu un ceļu uzturēšanā tika izmantots pēc iespējas mazāk sāls, lai saudzētu ielu virskārtas, tomēr tas nav pasargājis no dziļa sasaluma. Novērojumi liecina, ka šajā ziemā attīrītās brauktuves sasalušas līdz pat 80 centimetru dziļumā. Savukārt sniegotākas ielas vai ceļa malas zem sniega nav piedzīvojušas tik krasu temperatūras samazinājumu, kā rezultātā rodas grunts svārstības, kas var atspoguļoties plaisās asfaltseguma virskārtā neatkarīgi no tā, cik jauna vai veca tā ir. Šonedēļ Siguldas novada pašvaldības būvinženieri sastādījuši defektācijas aktu par būvniecības darbiem ielās, kurās virskārtas atjaunotas nesen. Tiklīdz iestāsies piemēroti laikapstākļi, pēc atkārtotiem defektu apsekojumiem uzņēmēji veiks asfaltseguma remontdarbus par saviem līdzekļiem garantijas laika ietvaros.

Defekti parādījušies arī vairākos Siguldas novada un reģiona ielu un ceļu posmos, kuru apsaimniekošanu veic VAS “Latvijas Valsts ceļi”. Valsts autoceļu apsaimniekotājs informē, ka sākušies slaucīšanas darbi tajos ielu posmos, kuros akmentiņi atdalījušies no virskārtas, kur ir veikta virsmas apstrāde.

Šajā laikā, kad autoceļi atkūst un notiek grunts svārstības, var parādīties grantēto ceļu “rūgšana”, jo virskārta tiek pārmitrināta un tajā pastiprināti var veidoties defekti. Līdz ar to pašvaldība aicina izvērtēt nepieciešamību pārvietoties ar kravas automašīnu laikā, kad notiek straujš atkusnis. Attiecīgi, kamēr grants ceļa klātne nav pilnībā atkususi un ceļš nav apžuvis, bedrīšu veidošanos nav iespējams novērst, jo, uzbraucot ar smago tehniku un greiderējot pārmitrināto ceļu, situāciju var tikai pasliktināt un pilnībā sabojāt ceļu. Grants segumu iespējams greiderēt tikai tad, kad segums būs apžuvis, un pašvaldība nekavējoties uzsāks visu grantēto ielu un ceļu greiderēšanu.

Atgādinām, ka jau iepriekš Siguldas pilsētā ir mainīta satiksmes organizācija kravas transportam, liedzot iespēju kravas mašīnām iebraukt pilsētas teritorijā. Kravas transports zem šīm aizlieguma zīmēm drīkst pārvietoties tikai Ceļu satiksmes noteikumos noteiktajos gadījumos, kas ir kravas un preču piegāde vai saņemšana. Kopumā tas veicina kvalitatīvas asfaltseguma virsmas saglabāšanos bez defektiem ilgākā laika periodā, īpaši, kad ir atkusnis, un vasarā, kad asfaltseguma virskārta ir sakarsēta.

Savukārt, lai pārvietotos un veiktu kravu pārvadājumus – transportētu būvmateriālus, kokmateriālus, smilti un citus materiālus – pa Siguldas novada pašvaldībai piederošajiem ceļiem ar grants segumu, mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kuru pilna masa pārsniedz septiņas tonnas, izņemot traktortehniku, ir jānoslēdz sadarbības līgums ar pašvaldību.

Ne vēlāk kā nedēļu pirms kravu pārvadājumu uzsākšanas personai, kuras uzdevumā tiek veikti kravu pārvadājumi, jāiesniedz pašvaldībai pieteikums par kravu pārvadājumiem un tehniskā karte, norādot ceļa posmu, laiku un plānoto kravu pārvadājumu intensitāti. Tādējādi pašvaldība var kontrolēt ceļa stāvokli konkrētā maršrutā.