Ielādējam saturu... Lūdzu uzgaidiet!

×

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes:
- Statistikas sīkdatnes (nepieciešamas, lai uzlabotu vietnes darbību un lietošanas pieredzi);
- Sociālo mediju sīkdatnes (nepieciešamas Facebook autorizācijai, video skatījumiem).

Jūs varat piekrist visām sīkdatnēm, noklikšķinot uz pogas “Piekrītu visām sīkdatnēm” vai veikt atsevišķu sīkdatņu izvēli, noklikšķinot uz pogas “Tikai analītiskajām sīkdatnēm” vai “Tikai sociālo mēdīju sīkdatnēm”.

Ja tīmekļa vietnes lietotājs noklikšķina uz pogas “Nepiekrītu”, tīmekļa vietnē saglabājas tikai nepieciešamās sīkdatnes, kuras ir nepieciešamas, lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un kuru izmantošanai nav nepieciešams iegūt lietotāja piekrišanu.

Lai uzzinātu vairāk par mūsu sīkdatņu politiku, lūdzam noklikšķināt uz pogas “Vairāk informācijas”.

Ieviešot 30 km/h ātruma ierobežojumu, Siguldas pilsētā samazinājies satiksmes negadījumu skaits

2021-02-24

Drīzumā apritēs gads, kopš Siguldas pilsētas centrālajā daļā izveidota ātruma ierobežojošā zona, kurā transportlīdzekļi nevar pārsniegt 30 kilometrus stundā. Salīdzinājumā ar 2019. gadu pērn satiksmes negadījumu skaits samazinājies par 9%, liecina Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes Satiksmes drošības pārvaldes statistikas informācija. Pašvaldības izveidotie drošības pasākumi rezultējušies ar to, ka 2020. gadā Siguldas pilsētas teritorijā nav bojā gājis neviens iedzīvotājs (2019. gadā divi bojāgājušie).

Izvērtējot Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes Satiksmes drošības pārvaldes apkopotos statistikas datus par 2020. gadu, secināms, ka pirmie rezultāti satiksmes drošībā redzami jau gada laikā. Pērnā gada datu apkopojums liecina, ka ir “izglābtas” divu cilvēku dzīvības, kā arī ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīti velosipēdi, Siguldā samazinājies par 50% attiecībā pret 2019. gadu. Savukārt ārstniecības iestādēs nogādāto personu skaits pēc satiksmes negadījumiem, kuros cietuši gājēji vai velosipēdi, samazinājies par 25%.

“Ir labi, ja pašvaldība rūpējas par satiksmes drošības uzlabošanu tās esošajā teritorijā, kas arī ir viens no pašvaldību pamatuzdevumiem. Taču, lai varētu novērtēt, vai kāda jauna iniciatīva vai projekts ir attaisnojis iecerēto un uzlabojis satiksmes drošību, ir jāpaiet noteiktam laika periodam un pēc tā esošā situācija jāvērtē atkārtoti,” uzsver Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieka pienākumu izpildītājs Juris Jančevskis.

Statistikas dati parāda, ka gan 2019. gadā, gan 2020. gadā bīstamākās vietas gājējiem un velosipēdistiem joprojām ir Ausekļa un Raiņa iela, jo tajās šajos gados fiksēti uzbraukumi mazāk aizsargātajām satiksmes dalībnieku grupām. Tā kā šis ceļa posms Siguldas pilsētas teritorijā ir VAS “Latvijas Valsts ceļi” pārziņā, pašvaldība plāno šo ceļa posmu pārņemt savā pārziņā un izveidot drošāku satiksmes kustību kājāmgājējiem un riteņbraucējiem. Plānots, ka vasarā tiks uzlabota drošība pie abām gājēju pārejām Raiņa ielas posmā no Ausekļa līdz Oskara Kalpaka ielai, lai pēc iespējas samazinātu gājēju traumatismu. Tāpat uz šīm ielām izvietoti arī atstarojošie cilvēciņi, lai pievērstu papildu autovadītāju uzmanību gājējiem.

“Man kā ārstam, kurš piedalās traumu ārstēšanā pēc sadursmēm ar dažādiem transportlīdzekļiem, jāteic, ka vislabāk, protams, ir atdalīt un norobežot jebkuras satiksmes dalībnieku plūsmas, ja tām ir dažāds ātrums un smagums. Ir bīstamas arī tādas situācijas, kad gājēju ietves apvieno ar veloceliņiem, jo sadursmēs ar velosipēdu un gājēju nereti iespējami ne tikai izbīļi un sasitumi, bet arī kaulu lūzumi, smadzeņu satricinājumi. Diemžēl ne vienmēr tas ir iespējams. Tāpat arī pie gājēju pārejām, nereti gājēji, paļaujoties uz savu priekšrocību, ne vienmēr atbildīgi novērtē, vai automašīna patiešām apstāsies, kā rezultātā gājēji cieš ļoti smagi! Līdz ar to ir apsveicami, ka ir iespēja panākt ātruma samazinājumu, kas kopumā samazina traumatismu, ja noticis negadījums,” norāda Siguldas slimnīcas Ķirurģijas nodaļas vadītājs Oļegs Kozlovskis.

Jau ziņots, ka 2020. gada maijā ar vertikālām un horizontālām ceļa zīmēm izveidota marķēta zona, kurā braukšanas ātrums Siguldas pilsētas centrā nevar pārsniegt 30 km/h. Zonas ieviešana īstenota saskaņā ar iedzīvotāju ierosinājumiem, satiksmes drošības un plānošanas ekspertu ieteikumiem un tā paredz to, ka visiem satiksmes dalībniekiem – gājējiem, riteņbraucējiem, motobraucējiem un autobraucējiem – ir nodrošināta vienlīdzīga un droša pārvietošanos pilsētvidē.

Satiksmes mierināšanas risinājumi ieviesti arī Rožu ielā, kur saskaņā ar Valsts policijas datiem nav konstatēts neviens satiksmes negadījums. Tāpat papildu drošībai Siguldā piecās vietās veikta horizontālo papildmarķējumu “STOP” izveide, kā arī reljefa joslu uzkrāsošana divās zonās uz brauktuves pirms krustojuma un astoņās vietās Siguldas novadā uzstādītas atstarojošas figūras, kas automašīnu vadītājiem atgādina pievērst uzmanību gājējiem. Uzstādīti arī ātrumvaļņi un izveidoti paceltie krustojumi.

Papildus tam jāatzīmē, ka Siguldas pilsētā 2019. gadā tika fiksēts 201 atļautā braukšanas ātruma pārkāpums, savukārt 2020. gadā – 216 gadījumos konstatēti atļautā braukšanas ātruma pārkāpumi. Palielināts pārkāpumu skaits skaidrojams ar to, ka 2020. gadā Siguldas novada iedzīvotāji un pašvaldība vairākkārt un atkārtoti informējuši Valsts policijas speciālistus par to, ka sistemātiski netiek ievēroti ātruma ierobežojumi Strēlnieku, Jūdažu un Rūdolfa Blaumaņa ielās.

Siguldas novada pašvaldības speciālisti turpinās uzraudzīt statistikas datus ceļu satiksmes negadījumu jomā, veicinot drošākas vides veidošanu ne tikai pilsētas centrā, bet arī ārpus tā. Šajā gadā plānota drošības uzlabošana pie vairākām gājēju pārejām, tostarp jaunu gājēju pāreju izveidošana Parka ielā pie ieejām Raiņa parka skeitrampās un bērnu rotaļu laukumā.